Ділова іноземна мова для журналістів
Section outline
-
-
Метою дисципліни є опанування студентами базових знань щодо функціонування бізнесу, ведення ділової розмови, проведення співбесіди, листування, застосування бізнес-стратегій, розвиток комунікативних навичок для переконливої та ефективної міжкультурної комунікації у різних ділових ситуаціях.
Завданням навчальної дисципліни є створення словникового запасу та термінології, пов’язаної зі сферою бізнесу; розвиток ефективних навичок ділового письма, включаючи вміння складати професійні електронні листи, звіти, пропозиції та інші ділові документи чітко, лаконічно та зі збереженням відповідного тону; розвиток сприйняття багатокультурності та інтернаціональної різноманітності.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни у навчальних планах підготовки фахових молодших бакалаврів визначений вимогами ОПП і становить 3 кредити ЄКТС (90 академічних годин).
Передумовою для вивчення освітньої компоненти є результати навчання, сформовані у здобувачів освіти в процесі засвоєння дисципліни «Іноземна мова», «Іноземна мова за професійним спрямуванням»
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Видавнича справа та редагування»:
Загальні компетентності:
ЗК 3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 5 Здатність спілкуватися іноземною мовою для професійної діяльності.
ЗК 7 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК 8 Здатність використовувати різні методи збору інформації, правильно опрацьовувати фактичний матеріал, об’єктивно інформувати, оперувати засобами створення соціально-дієвих та ефективних журналістських матеріалів.
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН 07 Застосовувати мовні норми відповідно до стилю мовлення та конкретної мовленнєвої ситуації.
РН 08 Практично використовувати іноземну мову для професійної діяльності.
Основними методами формування фахових компетентностей у процесі вивчення даної дисципліни є: рольові ігри, симуляції, аналіз та обговорення бізнес-кейсів, робота в парах, робота в групах, пояснення, бесіда (інформативна, фронтальна), дискусія, аналіз ситуацій та ін.
-
№ з/п
Назва змістового модуля, теми програми
Програмні результати навчання
Обсяг годин за навчальним планом
Всього
з них:
ауди-торних
самос-тійних
Змістовий модуль 1. Вступ до ділової англійської мови. Ділове спілкування.
28
18
10
1
Вступ до ділової англійської мови. Small talk
Знати поняття small talk та особливості його ведення; вміти починати, вести та закінчувати коротку ділову розмову.
6
4
2
2
Зустрічі та переговори
Знати чіткі принципи і стратегії ведення переговорів; вміти застосовувати ці знання в різних сценаріях переговорів, вміти готуватися до переговорів, планувати стратегії, вміти активно слухати, чітко та лаконічно висловлювати власні ідеї.
8
6
2
3
Функціонування організацій та бізнес-стратегії.
Знати типи організацій та механізми їхньої роботи; вміти аналізувати та оцінювати роль організаційної культури у формуванні цінностей та продуктивності в організації, вміти мислити стратегічно, аналізувати ринок та потреби клієнтів, вміти проводити різні види аналізів, інтегрувати цифрові стратегії в сучасні організації, зокрема електронну комерцію, онлайн-маркетинг і аналіз даних.
8
4
4
4
Культурні відмінності та етика
Знати діловий етикет та культурні норми різних країн; вміти культурно поводити себе в бізнес-ситуаціях.
6
4
2
Змістовий модуль 2. Пошук роботи. Ринок праці
20
14
6
5
Пошук роботи. Написання резюме та супровідних листів
Знати шляхи пошуку роботи в сучасних реаліях, знати як створити та підтримувати профіль LinkedIn; вміти створювати ефективне резюме, яке переконливо висвітлює навички, досвід та досягнення, вміти писати супровідні листи, які виражають інтерес до конкретної роботи та організації.
6
4
2
6
Співбесіда. Особливості її проведення. Elevator pitch
Знати особливості проведення співбесіди, включаючи відповіді на поширені запитання, обговорення сильних та слабких сторін та демонстрацію відповідного досвіду; вміти застосовувати знання на практиці та створювати Elevator pitch.
8
6
2
7
Ринок праці
Знати особливості ринку праці; вміти оцінювати ринок праці у певному регіоні чи галузі, включаючи поточні тенденції, можливості працевлаштування та проблеми з працевлаштуванням
6
4
2
Змістовий модуль 3. Новітні технології для ведення бізнесу. Фінанси. Сталий розвиток. Бізнес-план.
42
28
14
8
Програмне забезпечення для бізнесу
Знати як ефективно керувати та впорядковувати дані за допомогою програмного забезпечення бази даних або електронних таблиць; вміти використовувати спеціальні програмні додатки, що відповідають бізнес-потребам, наприклад офісні пакети (Microsoft Office, Google Workspace), інструменти управління проектами, бухгалтерське програмне забезпечення, системи CRM (Customer Relationship Management) тощо, вміти вибирати відповідні програмні рішення для конкретних бізнес-потреб і цілей.
4
4
9
Онлайн-комунікація та кібербезпека
Знати особливості функціонування онлайн-комунікації, знати про можливі загрози кібезбезпеці, ризики та найкращі практики захисту цифрових активів, знати правила захисту даних; вміти проводити відеоконференції та вебінари з використанням програм та техніки для онлайн-презентацій, вміти створювати та поширювати релевантний та цікавий контент через цифрові канали, включаючи блоги та соціальні медіа, вміти захищати канали онлайн-зв’язку та захистити конфіденційну інформацію під час цифрового обміну.
4
4
10
Фінансові звіти, планування та аналіз
Знати поняття фінансової звітності, ключові фінансові показники і способи використання фінансових даних у прийняття стратегічних рішень, знати відповідні стандарти і правила фінансової звітності, такі як GAAP і IFRS; вміти інтерпретувати та розуміти фінансову звітність, встановлювати та керувати фінансовими цілями, оцінювати фактори фінансового ризику та створювати стратегії для управління та пом’якшення ризиків.
6
4
2
11
Глобальні тренди і споживацька криза. Цілі сталого розвитку
Знати про глобальні тренди та можливі кризи, цілі сталого розвитку, світовий та європейський досвід впровадження цілей сталого розвитку; вміти передбачати можливі проблеми та кризи в бізнесі, створювати нові проекти відповідно до цілей розвитку.
10
6
4
12
Бізнес-моделі сталого розвитку. Довгострокове стратегічне планування сталого розвитку
Знати про переваги бізнес-моделі для сталого розвитку, поняття лінійної та кругової економіки, шляхи переходу на КЕ; вміти проводити стратегічне планування сталого розвитку, інтегрувати цілі сталого розвитку у бізнес процеси.
10
6
4
13
Бізнес-план
Знати етапи створення бізнес-плану; вміти створювати структурований бізнес-план, описувати його місію, бачення та цінності, а також юридичну структуру.
8
4
4
ВСЬОГО:
90
60
30
-
З дисципліни Ділова англійська мова передбачено такий вид аудиторних занять як практичні заняття.
Ключова роль відводиться розвитку підприємницьких навичок та навичок ефективної комунікації, що включає ведення короткої ділової розмови, переговорів, знання етикету і функціонування онлайн-комунікації. Заняття направлені на формування системи спеціальних знань та практичних навичок у галузі проблем організації та функціонування бізнесу.
Крім цього, програмою навчальної дисципліни передбачена самостійна робота студента та контрольні заходи у вигляді поточного контролю знань.
Матеріали та завдання практичних занять, питання для обговорення та конкретні вимоги до окремих тем подані у відповідному Е-НМКД дисципліни.
-
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання навчальних матеріалів, фахових інформаційних джерел та виконання практичних завдань.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Виконання самостійних завдань перевіряється під час практичних занять.
Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:
- виконання практичних завдань;
- поточний контроль знань.
-
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється за 5-бальною шкалою, шляхом проведення поточного контролю. Він здійснюється під час практичних занять.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- усне вибіркове опитування;
- тести - містить питання з варіантами відповідей стосовно певної теми, або декількох тем дисципліни;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, захисту міні-проектів тощо.
Терміни контрольних заходів відображено в схемі вивченння дисципліни.
Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). У разі виявлення списування, студенту виставляється незадовільна оцінка.
-
Незадовільні оцінки, отримані при поточному контролі знань, повинні бути перездані до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
-
-
Iwonna Dubicka, Margaret O’Keeffe, Bob Dignen, Mike Hogan, Lizzie Wright. Business Partner B1+. Pearson Education Limited. 2018. 160 p. (оцифроване видання*)
-
Virginia Evans Successful Writing. Intermediate. Express Publishing, 2008. 151 p.
-
Virginia Evans Successful Writing. Upper-Intermediate. Express Publishing, 2008. 151 p.
-
-
1 тиждень 2 тиждень 3 тиждень 4 тиждень 5 тиждень 6 тиждень 7 тиждень 8 тиждень 9 тиждень 10 тиждень 11 тиждень 12 тиждень 13 тиждень 14 тиждень 15 тижденьПрактичні роботи П1-2 П3-4 П5-6 П7-8 П9-10 П11-12 П13-14 П15-16 П17-18 П19-20 П21-22 П23-24 П25-26 П27-28 П29-30 Поточний контроль Т1 Т2 Т3 Т4 Т5