Культура фахової мови журналіста
Section outline
-
-
Курс «Культура фахової мови журналіста» належить до освітніх компонент за вибором здобувача освіти, передбачених освітньо-професійною програмою підготовки фахівців за спеціальністю «Журналістика».
Зміст дисципліни покликаний не лише узагальнити й систематизувати знання з української мови, а й сформувати мовну особистість, обізнану з культурою усного та писемного мовлення, яка вміє в повному обсязі використовувати набуті знання, уміння і навички для оптимальної мовної поведінки у професійній сфері.Мета курсу спрямована на те, щоб допомогти здобувачам освіти піднятися від рівня ритуального спілкування до гуманістичного за рахунок розвитку їх особистості, а отже, більш ефективно підготуватися до професійної діяльності.
Завданнями освітньої компоненти є: підвищення рівня загальномовної підготовки та мовної грамотності студентів; формування комунікативної компетентності здобувачів освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові творчих здібностей студентів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни у навчальних планах підготовки фахових молодших бакалаврів визначений вимогами ОПП і становить 3 кредити ЄКТС (90 академічних годин).
-
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначені освітньо професійною програмою «Журналістика»:
Загальні компетентності:
ЗК3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.Спеціальні (фахові) компетентності:
СК2 Здатність дотримуватися мовних норм сучасної української літературної мови, вміння виявляти закономірності функціонування української мови як державної.Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН7 Застосовувати мовні норми відповідно до стилю мовлення та конкретної мовленнєвої ситуації.
РН16 Використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційних ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва. -
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські та практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
При проведенні аудиторних занять домінуючими є проблемні, індивідуально-диференційовані, особистісно-орієнтовані форми проведення занять та технології компетентнісного навчання.На лекціях у формі активної бесіди з елементами дискусії розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції.
При проведенні практичних занять використовуються активні форми їх проведення: евристичні бесіди, дискусії, ділові ігри, розв’язування практичних завдань.
В процесі практичного (семінарського) заняття студенти вчаться формулювати свою точку зору, логічно викладати матеріал, підбирати докази у підтвердження своїх думок, вчаться публічно виступати.
-
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел та оволодіння практичними навичками мовленнєвої комунікації.
Самостійна робота студентів організовується шляхом опрацювання питань і виконання практичних завдань із кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Крім того, із деяких тем передбачається написання рефератів, міні-проєктів.Співвідношення між аудиторними годинами та годинами на самостійну роботу може бути змінене у Робочій програмі навчальної дисципліни відповідно до Робочого навчального плану.
-
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль у формі усного опитування, експрес-опитування, диктанту, виконання ситуаційних завдань; поточний контроль здійснюється під час проведення лекційних і семінарських занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання практичних завдань;
- підсумковий контроль відбувається у формі заліку.Політика щодо академічної доброчесності: очікується, що роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел, списування (в т.ч. із використанням мобільних девайсів), втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують, приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для її незарахування, незалежно від масштабів плагіату чи обману.
Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів).
-
Оцінка «Відмінно»:
Теоретична складова: студент бездоганно засвоїв теоретичний матеріал в повному обсязі, аргументовано відповідає на питання, логічно мислить і будує відповіді, демонструє глибокі знання з навчальної дисципліни, які отримані не лише з опрацювання основної, але й і додаткової літератури, вільно використовує нові інформаційні технології для поповнення власних знань.
Практична складова: здобувач освіти може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання завдання й оцінити результати власної практичної діяльності; виконує завдання, передбачені програмою курсу, вільно використовує знання для розв’язання поставлених перед ним завдань, демонструє високий рівень засвоєння практичних навичок, вміє аргументовано доводити правильність свого рішення.Оцінка «Добре»:
Теоретична складова: здобувач освіти вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці, узагальнює і систематизує навчальну інформацію, але допускає незначні огріхи у порівняннях, формулюванні висновків, застосуванні теоретичних знань на практиці.
Практична складова: студент вміє виконувати практичні завдання достатнього рівня, з можливими незначними помилками, коментує роботу, посилаючись на відповідні теоретичні положення; має стійкі навички виконання завдань.Оцінка «Задовільно»:
Теоретична складова: здобувач освіти володіє навчальним матеріалом поверхнево, фрагментарно, на рівні запам’ятовування відтворює певну частину навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків, знає основні
поняття дисципліни.
Практична складова: здобувач освіти вміє виконувати практичні завдання «за зразком» та/або з допомогою викладача, використовуючи лише елементарні прийоми роботи, але виконуючи завдання практичного характеру, виявляє неточність у знаннях, не вміє оцінювати факти та явища, пов'язувати їх із майбутньою професією.Оцінка «Незадовільно»:
Теоретична складова: студент не опанував навчальний матеріал дисципліни, не знає наукових фактів, визначень, майже не орієнтується в першоджерелах та рекомендованій літературі, відсутнє наукове мислення. Практична складова: практичні навички студента не сформовані, навчальні завдання не виконані, студент не володіє навичками професійної діяльності. -
1. Культура мови журналіста : хрестоматія / укл. Р. Л. Савчук. Електронне видання. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2024. 68 с. URL : https://kjourn.pnu.edu.ua/wpcontent/uploads/sites/54/2024/10/kultura-movyzhurnalista_khrestomatiia.pdf
2. Яцимірська М. Г. Культура фахової мови журналіста : навч. посіб. Львів : ПАІС, 2004. 332 с.*Усі оцифровані навчальні видання знаходяться в е-бібліотеці Коледжу
URL :
https://moodle2.gi.edu.ua/mod/glossary/view.php?id=5250&mode=letter&hook=%D0%9A&sortkey=&sortorder= -
-
-
-