Технологія створення сайту
Схема розділу
-
-
Метою дисципліни є набуття здобувачами освіти комплексу теоретичних знань і практичних навичок у сфері web-технологій зі створення динамічних web-сайтів з використанням систем керування контенту (CMS).
Завданням курсу є розглянути питання будови сучасного онлайн видання, ознайомити студентів з сучасними системами керування контентом, опанувати відповідну термінологію, розглянути основні підходи до створення динамічних web-сайтів, розглянути способи пошукової оптимізації, сформувати навички роботи з популярними CMS-системами.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни у навчальних планах підготовки фахових молодших бакалаврів визначений вимогами ОПП і становить 3 кредити ЄКТС (90 академічних годин).
Передумовою для вивчення освітньої компоненти є результати навчання, сформовані у здобувачів освіти в процесі засвоєння дисципліни «Web-практикум».
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Журналістика»:
Загальні компетентності:
ЗК 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК 14. Здатність застосовувати комп’ютерно-видавничі технології у журналістській та редакторсько-видавничій професійній діяльності.
СК 17. Здатність зберігати конкурентноспроможність та ефективно передавати інформацію в умовах постійних трансформацій медіасередовища.
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН 19. Застосовувати комп’ютерно-видавничі технології в журналістській та редакторсько-видавничій професійній діяльності.
РН 22. Вміння оперативно реагувати на зміни в медіапросторі, освоюючи новітні технології, формати контенту та враховуючи потреби аудиторії.
Основними методами формування фахових компетентностей у процесі вивчення даної дисципліни є: пояснювально-ілюстративний, практичні кейси, виконання тестових завдань.
-
Кількість годин ауд./сам. Назва змістового модуля, теми програми
Програмні результати навчання
Форма контролю
16/14
Змістовий модуль 1. Інтернет видання
2/2
Ринок Інтернет-видань
Знати основні види Інтернет сайтів; формування ринку Інтернет-видань у світі та Україні; класифікацію Інтернет видань.
Усне опитування
4/4
Аудиторія Інтернет-видань
Знати форми та засоби інтерактивних зв’язків новітніх медіа з користувачами. Вміти визначати характеристики аудиторії, формувати її соціальний портрет.
Фронтальне опитування
4/2
Специфіка Інтернет-тексту. Жанри та заголовки в інтернет-видання. Ілюстрації
Знати найпоширеніші інформаційні жанри Інтернет видань. Вміти підготовляти контент до публікації в Інтернет виданні та здійснювати підбір ілюстрацій.
Виконання практичних завдань 6/6
Концепція Інтернет-видання
Вміти формувати концепцію Інтернет ресурсу (назва, суть, мета та завдання, особливості, учасники, етапи реалізації, цільова аудиторія, контент, структура сайту, просування та популяризація ресурсу, організаційні та економічні параметри).
Захист практичних робіт, тестування
20/16
Змістовий модуль 2. Системи керування контентом
4/4
Знайомство з системами керування контентом
Знати основні поняття про web-сервер, хостинг та доменні імена; особливості популярних систем керування контентом. Вміти встановлювати систему керування контентом Joomla! на web-сервер.
Захист практичних робіт
10/6
Робота з контентом сайту на базі системи керування контентом Joomla!
Знати принципи роботи системи керування контентом Joomla! Вміти наповнювати сайт контентом.
Виконання практичних завдань
6/6
Технічна підтримка сайту на базі системи керування контентом Joomla!
Вміти працювати з шаблонами сайту, встановлювати сторонні розширення на сайт, робити резервні копії сайту.
Захист практичних робіт, тестування
14/10
Змістовий модуль 3. Пошукова оптимізація сайту
6/4
Оптимізація сайту для пошукових систем
Знати принципи внутрішньої оптимізації сайту для пошукових систем. Вміти формувати семантичне ядро сайту, налаштовувати метадані сайту, правильно використовувати засоби логічного форматування.
Виконання індивідуальних контролюючих практичних завдань
8/6
Аналіз відвідуваності сайту
Знати принципи роботи систем обліку відвідуваності сайтів. Вміти працювати з сервісом Google Analytics.
Захист практичних робіт, тестування
-
Заняття з дисципліни "Технологія підтримки сайту" проходять у формі:
- лекцій;
- практичних робіт.
Крім цього, програмою навчальної дисципліни передбачена самостійна робота студента та контрольні заходи у вигляді поточного та модульного контролю знань.
Лекція - це систематичне та послідовне викладання навчального матеріалу з конкретної теми, спрямоване переважно на пояснення й роз'яснення складних понять, наведення прикладів та розкриття ключових аспектів, пов'язаних із відповідною дисципліною.
Практична робота - це відпрацювання та перевірка практичних навичок за індивідуальними завданнями відповідно до методичних вказівок. Практична робота завершується захистом і є обов'язковою складовою оцінювання з курсу.
Під час проведення лекційних занять необхідна активна участь студентів в обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції. Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, застосовуються на практичних роботах шляхом розв’язування типових та індивідуальних практичних завдань з використанням спеціалізованого програмного забезпечення та представлення результатів роботи перед аудиторією.
Основними методами формування фахових компетентностей у процесі вивчення даної дисципліни є пояснювально-ілюстративні, наочні та практичні (різнорівневі завдання, відпрацювання навичок, виконання практичних робіт). Ці методи дають можливість у повному обсязі опанувати навчальний матеріал, закріпити його, сформувати практичні навички та діагностувати якість знань.
Послідовність проведення різних типів занять та контролю відображена у схемі вивчення дисципліни.
Матеріали лекцій, практичних занять-практикумів, питання для обговорення, інструкційні матеріали та завдання для практичних робіт, конкретні вимоги до окремих тем та контролю знань подані у відповідному Е-НМКД дисципліни.
-
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел та оволодіння практичними навичками застосування методів та прийомів web-програмування.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання, а також підготовкою до практичних робіт.
Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:
- поточний контроль знань;
- опитування при тестовому контролі знань;
- контрольні питання до практичних робіт;
- практичні завдання підвищеного рівня складності;
- реферативні повідомлення.
-
Для оцінювання знань студентів застосовується 4-бальна шкала, відповідно до рівнів засвоєння навчального матеріалу:
- - нульовий рівень засвоєння – за чотирибальною шкалою відповідає оцінці «незадовільно»;
- - низький рівень засвоєння (репродуктивний) – оцінці «задовільно»;
- - достатній рівень засвоєння (репродуктивно-творчий) – оцінці «добре»;
- - високий рівень засвоєння (репродуктивно-креативний) – оцінці «відмінно».
Оцінювання передбачає здійснення:
- поточного контролю,
- підсумкового контролю.
Поточний контроль здійснюється під час проведення лекційних та практичних занять і має на меті перевірку якості засвоєних знань та розуміння матеріалу, оцінку навичок та вмінь студентів з окремих тем, чи модуля в цілому.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- усна відповідь - відповіді студентів при фронтальному опитуванні;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань теми у результаті самостійного опрацювання, індивідуальних завдань, реферативних досліджень тощо;
- захист практичних робіт - демонстрація результатів виконання завдань із обгрунтуванням обраних методів та інструментів;
- тести - передбачають діагностику рівня знань та вмінь студентів з використанням стандартизованих тестів, ситуативних задач, завдань прикладного характеру, які формуються на основі очікуваних результатів навчання з певної теми, декількох тем чи модуля в цілому. В курсі передбачено три тести, які в сукупності охоплюють весь навчальний матеріал.
Підсумковий контроль проводиться у формі диференційованого заліку – форма підсумкового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом навчального матеріалу з навчальної дисципліни на підставі поточного контролю та формується, як седеньоарифметичне значення всіх поточних оцінок студента на останньому занятті за умови відсутності негативних оцінок за практичні роботи та тести.
Критерії оцінювання кожного виду контролю розміщені у відповідному Е-курсі та передбачають диференційований підхід із врахуванням 4-рьох рівнів засвоєння матеріалу:
- низький рівень – застосовуються стандартизовані тести на впізнавання (вибір) правильної відповіді з кількох запропонованих, завдання/задачі, що вирішуються за наведеним зразком та передбачають просте відтворення інформації;
- достатній рівень – застосовуються тести складнішої конструкції, або проводяться контрольні заходи (письмові, усні), які вимагають не лише відтворення інформації, а й застосування набутих знань у розв’язанні типових завдань за відомими правилами;
- високий рівень – застосовуються комплексні компетентнісні завдання, завдання задачного типу у поєднанні з діалогом здобувача освіти і викладача, під час яких виявляються компетенції високого порядку, здатність здобувача освіти застосувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, обґрунтувати та захистити свої ідеї.
Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). У разі виявлення списування, студенту виставляється незадовільна оцінка за даний контрольний захід.
-
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, проходження медичних оглядів, участь в змаганнях, олімпіадах тощо) відсутність студентів на занятті повинна мати документальне підтвердження.
Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, модульний контроль) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
До початку заліково-екзаменаційної сесії студенти повинні виконати усі підсумкові контрольні заходи і отримати по кожному із змістовних модулів позитивні оцінки.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
-
-
Тонкіх І. Ю. Інтернет-журналістика. Жанри в інтернеті: навчальний посібник / І. Ю. Тонкіх. Запоріжжя: ЗНТУ, 2017. 130с. URL: https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_98.pdf
-
Кросмедіа: контент, технології, перспективи: колективна моногр. / за заг. ред. д. н. із соц. ком. В. Е. Шевченко; Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ: Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. 234 с . URL: http://journlib.univ.kiev.ua/mono/cross.pdf
-
Трофименко О. Г. Веб-технології та веб-дизайн: навч. посібник / О. Г. Трофименко, О. Б. Козін, О. В. Задерейко, О. Є. Плачінда. Одеса : Фенікс, 2019. 284 с. URL: https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_75.pdf
-
БородкіHTML для створення електронних ресурсів : навч. посіб. / І. Л. Бородкіна, Г. О. Бородкін. Київ: Видавництво Ліра-К, 2020. 212 с. URL: https://lira-k.com.ua/preview/12633.pdf
-
Український веб-довідник. Український веб-довідник. URL: https://css.in.ua
-
на І. Л., Бородкін Г. О. Web-технології та Web-дизайн: застосування мови
_
-
Тонкіх І. Ю. Інтернет-журналістика. Жанри в інтернеті: навчальний посібник / І. Ю. Тонкіх. Запоріжжя: ЗНТУ, 2017. 130с. URL: https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_98.pdf
-
Кросмедіа: контент, технології, перспективи: колективна моногр. / за заг. ред. д. н. із соц. ком. В. Е. Шевченко; Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ: Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. 234 с . URL: http://journlib.univ.kiev.ua/mono/cross.pdf
-
Трофименко О. Г. Веб-технології та веб-дизайн: навч. посібник / О. Г. Трофименко, О. Б. Козін, О. В. Задерейко, О. Є. Плачінда. Одеса : Фенікс, 2019. 284 с. URL: https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_75.pdf
-
БородкіHTML для створення електронних ресурсів : навч. посіб. / І. Л. Бородкіна, Г. О. Бородкін. Київ: Видавництво Ліра-К, 2020. 212 с. URL: https://lira-k.com.ua/preview/12633.pdf
-
Український веб-довідник. Український веб-довідник. URL: https://css.in.ua
-
на І. Л., Бородкін Г. О. Web-технології та Web-дизайн: застосування мови
__________________________
*Усі оцифровані навчальні видання знаходяться в е-бібліотеці Коледжу
URL: https://moodle2.gi.edu.ua/mod/glossary/view.php?id=5250
-
Тонкіх І. Ю. Інтернет-журналістика. Жанри в інтернеті: навчальний посібник / І. Ю. Тонкіх. Запоріжжя: ЗНТУ, 2017. 130с. URL: https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_98.pdf
-
Кросмедіа: контент, технології, перспективи: колективна моногр. / за заг. ред. д. н. із соц. ком. В. Е. Шевченко; Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ: Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. 234 с . URL: http://journlib.univ.kiev.ua/mono/cross.pdf
-
Трофименко О. Г. Веб-технології та веб-дизайн: навч. посібник / О. Г. Трофименко, О. Б. Козін, О. В. Задерейко, О. Є. Плачінда. Одеса : Фенікс, 2019. 284 с. URL: https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_75.pdf
-
БородкіHTML для створення електронних ресурсів : навч. посіб. / І. Л. Бородкіна, Г. О. Бородкін. Київ: Видавництво Ліра-К, 2020. 212 с. URL: https://lira-k.com.ua/preview/12633.pdf
-
Український веб-довідник. Український веб-довідник. URL: https://css.in.ua
-
на І. Л., Бородкін Г. О. Web-технології та Web-дизайн: застосування мови
__________________________
*Усі оцифровані навчальні видання знаходяться в е-бібліотеці Коледжу
URL: https://moodle2.gi.edu.ua/mod/glossary/view.php?id=5250
-
Тонкіх І. Ю. Інтернет-журналістика. Жанри в інтернеті: навчальний посібник / І. Ю. Тонкіх. Запоріжжя: ЗНТУ, 2017. 130с. URL: https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_98.pdf
-
Кросмедіа: контент, технології, перспективи: колективна моногр. / за заг. ред. д. н. із соц. ком. В. Е. Шевченко; Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ: Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. 234 с . URL: http://journlib.univ.kiev.ua/mono/cross.pdf
-
Трофименко О. Г. Веб-технології та веб-дизайн: навч. посібник / О. Г. Трофименко, О. Б. Козін, О. В. Задерейко, О. Є. Плачінда. Одеса : Фенікс, 2019. 284 с. URL: https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_75.pdf
-
БородкіHTML для створення електронних ресурсів : навч. посіб. / І. Л. Бородкіна, Г. О. Бородкін. Київ: Видавництво Ліра-К, 2020. 212 с. URL: https://lira-k.com.ua/preview/12633.pdf
-
Український веб-довідник. Український веб-довідник. URL: https://css.in.ua
-
на І. Л., Бородкін Г. О. Web-технології та Web-дизайн: застосування мови
__________________________
*Усі оцифровані навчальні видання знаходяться в е-бібліотеці Коледжу
URL: https://moodle2.gi.edu.ua/mod/glossary/view.php?id=5250____________________
*Усі оцифровані навчальні видання знаходяться в е-бібліотеці Коледжу
URL: https://moodle2.gi.edu.ua/mod/glossary/view.php?id=5250
-