Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

П

Професійні стандарти та професійна етика

Посібник з журналістської етики

[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі]

Посібник з журналістської етики / [Куликов А., Кузьменко Л., Дворовий М., Дуцик Д., Кущ Л.]. К. : Комісія з журналістської етики, 2023. 129 с.

У виданні подано практичні рекомендації щодо дотримання етичних стандартів у сфері української журналістики. Зокрема, наведено рекомендації щодо висвітлення повідомлень, які публікуються у соцмережах, означено параметри дотримання вимог до якісної журналістики. У посібнику пояснено характерні особливості використання основних журналістських жанрів, розкрито питання журналістських стандартів, ґендерної рівності, специфіки діяльності журналістів та медіа під час дії воєнного стану. Посібник містить найважливіші заяви та рекомендації Комісії з журналістської етики після повномасштабного вторгнення Росії в Україну 24 лютого 2022 року. Для журналістів, керівників медіа, студентів і викладачів факультетів журналістики.

Медіакомпас: путівник професійного журналіста.

[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі]

Голуб О. П. Медіакомпас: путівник професійного журналіста. Практичний посібник / Інститут масової інформації. Київ: ТОВ “Софія-А”, 2016. 184 с.

Журналістика — одна з тих професій, якій потрібно вчитися все життя. Світ змінюється і нам потрібно пристосовуватись до нових викликів. Ще років десять тому для нас було зовсім непотрібним вміння верифікувати інформацію з соціальних мереж. Сьогодні соцмережі настільки інтегрувались в наше життя, що це мають бути базові навички для будь-якого журналіста, який не хоче поширювати фейки і недостовірну інформацію. Ще кілька років тому абсолютна більшість українських журналістів ніколи не думали, що прийдеться вчитись одягати бронежилет. А зараз нам критично знати, як висвітлювати збройні конфлікти. Адже навіть якщо ви не їздите безпосередньо на фронт — новини про ситуацію на окупованих територіях і «сірій» зоні, про вимушених переселенців і сім’ї військових і т.д. виникають постійно і зачіпають майже кожного журналіста. Професійна дискусія навколо дотримання журналістських стандартів і розміщення джинси (прихованої політичної чи комерційної реклами) триває вже довго, але крутиться лише в колі особливо стурбованих долею професії журналістів і медіа-експертів. Ми сподіваємося, що даний посібник дозволить залучити до цієї дискусії ширші кола журналістської спільноти. Ми віримо у високі ідеали і честь професії журналіста. Ми віримо, що постійне навчання і обговорення існуючих проблем української журналістики — правильний шлях для її розвитку. Впевнені, що цей посібник буде корисним як для журналістів-початківців, студентів, так і для вже практикуючих медійників, які хочуть освіжити власні знання зі стандартів та інших особливостей професійної діяльності.

Основи медіаграмотності : навчальний посібник

[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі]

Костирко Т. М. Основи медіаграмотності : навчальний посібник / Т. М. Костирко, Т. Д. Корольова, М. С. Жигалкіна. Миколаїв : НУК,2019 80 с.

Наведено відомості про методику проведення занять з курсу "Основи медіаграмотності". До кожної теми даються плани занять, рекомендована література, завдання для самостійної роботи, контрольні питання для самоперевірки. Наведено теми залікових рефератів, перелік питань підсумкового контролю, навчальнометодичні матеріали, електронні ресурси з дисципліни та основні медіаосвітні терміни. Призначено для студентів усіх спеціальностей усіх форм навчання

Практикум із журналістської етики. Видання 3-тє, доповнене .

[Друкований екземпляр знаходиться у власності викладача]

Практикум із журналістської етики. Видання 3-тє, доповнене / За заг. ред. О. Погорелова. К. : Комісія з журналістської етики, 2024. 100 с.

Цей посібник — уже третє видання, «фішкою» якого є практична частина: завдання на самостійне опрацювання та підказки до них. До практикуму увійшли рекомендації і лайфхаки, які ґрунтуються на експертизі членів і членкинь КЖЕ. Автори проаналізували найпопулярніші порушення Кодексу етики українського журналіста й пропонують поради й завдання для самостійної роботи, які допоможуть журналістам на практиці розібратись, як дотримуватись етичних норм під час підготовки матеріалів. Крім того, під час події КЖЕ представить результати свого дослідження практик саморегулювання медіа в Україні. Його респондентами стали редакції локальних медіа, журналісти, студенти і викладачі журналістики. Опитування проходило у вересні 2024 року. Ключова цінність цих результатів у тому, що вони показують, як завдяки саморегулюванню медіа та журналісти можуть покращувати якість матеріалів і збільшувати довіру аудиторії до своїх медіа


Психологія журналістики

Психологія мас-медіа : підручник

[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі]

Психологія мас-медіа : підручник / Василь Лизанчук. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2015. – 420 с.

Досліджено психологію мас-медіа, особливості журналістської комунікації та впливу ЗМІ на поведінку людей у суспільстві. Це – перший в Україні підручник, у якому системно викладено психологію медіавиробництва і медіасприймання, розкрито психологію особистості журналіста і морально-психологічні засади його творчості. Також осмислено сутність свободи слова і відповідальності журналіста, схарактеризовано психологію толерантності/інтолерантності журналістської діяльності. Розкрито специфіку формування індивідуальної і громадської думки під впливом ЗМІ. Проаналізовано психологічні аспекти інформаційної безпеки України. Опубліковано студентські матеріали про функціонування засобів масової інформації, суспільно-політичну ситуацію в Україні, пов’язану з російською інформаційною і військовою агресією. Для студентів-журналістів вищих навчальних закладів і журналістів-практиків.

Психологія інновацій та реклами: навч. посібник

[Друкований екземпляр знаходиться у бібліотеці коледжу]

Закалик, Г. М. Психологія інновацій та реклами: навч. посібник / Г. М. Закалик, Н. В. Партико. Львів : Львівська політехніка, 2019. 248 с.

Висвітлено психологію інновацій, проблеми психологічного сприйняття нововведень у суспільстві, форми та методи управління інноваційною діяльністю; викладено теоретичні аспекти психології реклами, зокрема радіореклами тощо.