Психологія журналістики
Умови завершення
Семінарське заняття: "Пізнавальні процеси психіки та сприйняття інформації"
Тема заняття
Роль пізнавальних процесів у сприйнятті медійної інформації: основні механізми, чинники та ефекти.
План семінарського заняття
- Відчуття та сприйняття як початкові рівні пізнання: визначення та властивості.
- Види відчуттів, їх роль у сприйнятті інформації.
- Властивості сприйняття: вибірковість, предметність, апперцепція, константність, цілісність.
- Особливості сприйняття медійних текстів: тексту, зображення, кольору, форми.
- Ілюзії сприйняття та їхній вплив на медіа-дискурс.
- Соціальна перцепція: механізми, ефекти та точність міжособистісного сприйняття.
- Міжособистісна атракція як фактор ефективної комунікації.
Питання для самостійної роботи
- Що таке відчуття? Які властивості притаманні відчуттям?
- Як сенсибілізація впливає на процес сприйняття інформації?
- Охарактеризуйте властивості сприйняття: вибірковість, предметність, осмисленість.
- Які види сприйняття існують? У чому полягає їх специфіка?
- Що таке соціальна перцепція? Які механізми лежать в її основі?
- Що таке ілюзії сприйняття? Наведіть приклади їх впливу у масовій комунікації.
- Як властивості сприйняття впливають на створення медійного контенту?
- Що таке ефекти міжособистісного сприйняття? Як вони проявляються у комунікації?
- Як вибірковість і апперцепція впливають на сприйняття медійного тексту?
- Чому точність міжособистісної перцепції важлива для професійної діяльності журналіста?
Завдання для самостійної роботи
-
Творче завдання:
- Напишіть есе на тему: "Роль ілюзій сприйняття у формуванні громадської думки".
-
Аналітичне завдання:
- Проаналізуйте вплив соціальної перцепції на сприйняття медійних текстів, навівши приклади з практики масової комунікації.
-
Практичне завдання:
- Підготуйте приклади текстів або зображень, які демонструють ілюзії сприйняття. Проаналізуйте, як вони впливають на глядача або читача.
-
Дослідницьке завдання:
- Проведіть невелике опитування серед своїх знайомих: як вони сприймають однакову медійну інформацію залежно від її подачі (колір, форма, зображення). Зробіть висновки щодо вибірковості сприйняття.
Остання зміна: понеділок 13 січня 2025 11:32 AM