Психологія журналістики
Умови завершення
Семінарське заняття: "Когнітивні процеси як основа комунікаційної взаємодії"
Тема заняття
Когнітивні процеси та їх вплив на ефективність комунікаційної взаємодії.
План семінарського заняття
- Мислення: визначення, види та роль у комунікації.
- Пам’ять як механізм збереження та відтворення інформації.
- Увага: властивості, види та її значення для комунікації.
- Уява як інструмент творчого підходу до сприйняття інформації.
- Мова і мовлення: особливості використання у комунікаційній діяльності.
- Емоційно-вольова сфера особистості: вплив на прийняття рішень і побудову комунікації.
Питання для самостійної роботи
- Що таке мислення? Які його види існують, і як вони впливають на комунікацію?
- У чому полягає значення пам’яті для професійної діяльності журналіста?
- Охарактеризуйте властивості уваги та їх вплив на ефективність комунікації.
- Які види уваги ви знаєте? Наведіть приклади застосування кожного у медіа.
- У чому особливість уяви у процесі створення медійного контенту?
- Яка роль мови та мовлення у побудові комунікаційної взаємодії?
- Що таке емоційно-вольова сфера особистості? Як вона впливає на якість комунікації?
- Який зв’язок існує між увагою та емоційною стійкістю?
- Як когнітивні процеси допомагають адаптувати інформацію для різних цільових аудиторій?
- У чому полягає значення волі в регуляції комунікаційної діяльності?
Завдання для самостійної роботи
-
Творче завдання:
- Напишіть есе на тему: "Уява як ключовий інструмент створення креативного контенту".
-
Аналітичне завдання:
- Проаналізуйте роль когнітивних процесів у комунікації, на прикладі професійної діяльності журналіста.
-
Практичне завдання:
- Розробіть коротке повідомлення (текст або відео) для різних аудиторій, враховуючи когнітивні особливості їх сприйняття.
-
Дослідницьке завдання:
- Проведіть експеримент: підготуйте два тексти з однаковою інформацією, але різними мовними засобами (емоційно-насичений та нейтральний). Дослідіть, як це вплине на сприйняття аудиторії.
-
Проблемне завдання:
- Складіть список когнітивних бар’єрів, які можуть виникати у комунікації, та запропонуйте способи їх подолання.
Остання зміна: понеділок 13 січня 2025 11:35 AM