Семінарське заняття: "Когнітивні процеси як основа комунікаційної взаємодії"


Тема заняття

Когнітивні процеси та їх вплив на ефективність комунікаційної взаємодії.


План семінарського заняття

  1. Мислення: визначення, види та роль у комунікації.
  2. Пам’ять як механізм збереження та відтворення інформації.
  3. Увага: властивості, види та її значення для комунікації.
  4. Уява як інструмент творчого підходу до сприйняття інформації.
  5. Мова і мовлення: особливості використання у комунікаційній діяльності.
  6. Емоційно-вольова сфера особистості: вплив на прийняття рішень і побудову комунікації.

Питання для самостійної роботи

  1. Що таке мислення? Які його види існують, і як вони впливають на комунікацію?
  2. У чому полягає значення пам’яті для професійної діяльності журналіста?
  3. Охарактеризуйте властивості уваги та їх вплив на ефективність комунікації.
  4. Які види уваги ви знаєте? Наведіть приклади застосування кожного у медіа.
  5. У чому особливість уяви у процесі створення медійного контенту?
  6. Яка роль мови та мовлення у побудові комунікаційної взаємодії?
  7. Що таке емоційно-вольова сфера особистості? Як вона впливає на якість комунікації?
  8. Який зв’язок існує між увагою та емоційною стійкістю?
  9. Як когнітивні процеси допомагають адаптувати інформацію для різних цільових аудиторій?
  10. У чому полягає значення волі в регуляції комунікаційної діяльності?

Завдання для самостійної роботи

  1. Творче завдання:

    • Напишіть есе на тему: "Уява як ключовий інструмент створення креативного контенту".
  2. Аналітичне завдання:

    • Проаналізуйте роль когнітивних процесів у комунікації, на прикладі професійної діяльності журналіста.
  3. Практичне завдання:

    • Розробіть коротке повідомлення (текст або відео) для різних аудиторій, враховуючи когнітивні особливості їх сприйняття.
  4. Дослідницьке завдання:

    • Проведіть експеримент: підготуйте два тексти з однаковою інформацією, але різними мовними засобами (емоційно-насичений та нейтральний). Дослідіть, як це вплине на сприйняття аудиторії.
  5. Проблемне завдання:

    • Складіть список когнітивних бар’єрів, які можуть виникати у комунікації, та запропонуйте способи їх подолання.
Остання зміна: понеділок 13 січня 2025 11:35 AM