Копірайтинг
Section outline
-
-
Дисципліна «Копірайтинг» належить до вибіркових компонент освітньо-професійної програми підготовки фахових молодших бакалаврів за спеціальністю 061 Журналістика, отримані при вивченні даного курсу знання та навики необхідні при подальшому вивченні фахових дисциплін.
Мета: cтуденти повинні оволодіти первинними практичними навичками у роботі з текстами комерційних комунікацій, опанувавши методи, техніки та технології створення різножанрових текстів, які є ефективними для роботи копірайтера.
Завдання курсу:
-
Ознайомлення з основними принципами, техніками та технологіями копірайтингу.
-
Знайомство з ключовими вимогами до написання текстів комерційних комунікацій у різних жанрах.
-
Дослідження композиції тексту комерційних комунікацій і засобів її гармонізації.
-
Підготовка студентів до практичного застосування знань, отриманих у рамках дисципліни.
-
Формування навичок написання кваліфікованих текстів для комерційних комунікацій.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни у навчальних планах підготовки фахових молодших бакалаврів визначений вимогами ОПП і становить 3 кредити ЄКТС (90 академічних годин).
-
-
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Журналістика»:
Загальні компетентності:
ЗК3.Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК6. Здатність обирати та застосовувати сучасні комунікативні технології та медіакомунікаційні системи.
СК8. Здатність використовувати різні методи збору інформації, правильно опрацьовувати фактичний матеріал, об’єктивно інформувати, оперувати засобами створення соціально-дієвих та ефективних журналістських матеріалів.
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН12. Створювати медіапродукт певної тематики, визначеного жанру з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення.
РН15. Розв’язувати типові практичні ситуації, пов’язані з пошуком та розповсюдженням зафіксованої інформації.
РН16. Використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційних ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва.
-
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача. При проведенні аудиторних занять домінуючими є проблемні, індивідуально-диференційовані, особистісно-орієнтовані форми проведення занять та технології компетентнісного навчання. При проведенні практичних занять використовуються різні активності: евристичні бесіди, дискусії, ситуативні кейси, розв’язування практичних задач, тренінгові вправи.
На лекціях у формі активної бесіди з елементами дискусії та тренінгу розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції. Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на практичних заняттях у формі міні-дискусій, представлення міні-проєктів, заслуховування та аналізу тематичних доповідей та рефератів, а також шляхом аналізу кейсів та розв’язання ситуативних задач. В процесі практичного заняття студенти вчаться формулювати свою точку зору, логічно викладати матеріал, а також мистецтву самопрезентації та красномовству, пошуку інформації, вибору
теми, складання сценарію відеоматеріалів, збору інформації та написання інформаційних сюжетів, їх презентації та поширення. -
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел та оволодіння практичними навичками дотримання етичних стандартів у журналістиці в умовах сучасного ринку послуг. Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі індивідуального переліку питань і практичних завдань із кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Крім того, з деяких тем передбачається написання рефератів, знімання міні-проєктів. Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
-
Оцінювання здійснюється за 5-бальною шкалою.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль,
- підсумковий контроль у формі заліку.
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних і семінарських занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- робота в малих групах спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
- презентація-виступ перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, захист міні-проектів тощо;
- кейс-метод - аналіз конкретних ситуацій, що дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності.Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
Списування під час контрольних заходів та екзаменів заборонені (в т. ч. із використанням мобільних девайсів).
-
Оцінка «Відмінно»:
Теоретична складова: студент відмінно знає теоретичний матеріал, проводить аргументовано доведення основних принципів, досконало розкриває зміст роботи копірайтера, демонструє знання, які отримані не лише з опрацювання основної, але й і додаткової літератури; здобувач освіти вдало здійснює аналіз ринку.
Практична складова: студент вміє підібрати тему та написати власний копірайтинговий текст, вміє самостійно знайти джерела інформації, грамотно та структуровано подають матеріал згідно відповідно до технічного завдання
Оцінка «Добре»:
Теоретична складова: студент знає теоретичний матеріал, може допускати неточності; вказує основні моменти; демонструє достатні знання, отримані з основної літератури; здобувач освіти здійснює аналіз навчального матеріалу та самостійно робить висновки.
Практична складова: студент самостійно може обрати тему, з можливими незначними помилками, допускає неточності у написанні тексту.
Оцінка «Задовільно»:
Теоретична складова: студент знає основи теоретичного матеріалу (на рівні правил, принципів, вимог, обов’язків, відповіді в основному правильні, але студент не здатен провести аналіз матеріалу та зробити висновки.
Практична складова: здобувач освіти вміє обрати тему «за зразком» та/або з допомогою викладача, з допомогою викладача структурує матеріал.
Оцінка «Незадовільно»:
Теоретична складова: студент відтворює незначну частину навчального матеріалу на рівні основних положень.
Практична складова: може з допомогою викладача писати прості матеріали.
-
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, відрядження, участь у науково-дослідницьких заходах, міжнародне стажування) навчання може відбуватись в онлайн форматі за погодженням із керівником курсу. Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю у формі іспиту (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів. Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Положення про порядок ліквідації академічних заборгованостей. -
Основна:
1. Костюченко І. Копірайтинг в алгоритмах / Костюченко І. Київ : «Агенція «IPIO», 2021. 128 с (*оцифровано).
2. Основи копірайтингу: навчально-методичний посібник / уклад.: Н. М. Блинова, О. В. Кирилова. Дніпро: ПП Вахмістров О.Є., 2023. 126 с (*оцифровано).
3. Ткачук С., Стахурський В. Роль та значення копірайтингу в маркетингу URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2092/2021
Додаткова:
4. Тимошик М. С. Книга для автора, редактора, видавця: Практичний посібник 2-ге вид., стереотипне. К.: Наша культура і наука, 2006. 560 с.
5. Трухімович С. Реклама. Конспекти копірайтера. Львів, 2015. 102с. URL: https://issuu.com/96251/docs/reklama-konspekty-kopiraytera-2016-_37d2703ce9f57c
*Усі оцифровані навчальні видання знаходяться в e-бібліотеці Коледжу
URL: https://moodle2.gi.edu.ua/mod/glossary/showentry.php?eid=500
-
-
-
Opened: Sunday, 9 March 2025, 12:00 AMDue: Sunday, 16 March 2025, 12:00 AM
-
-
Opened: Sunday, 9 March 2025, 12:00 AMDue: Sunday, 16 March 2025, 12:00 AM
-
-
Opened: Sunday, 9 March 2025, 12:00 AMDue: Sunday, 16 March 2025, 12:00 AM
-
-
Opened: Sunday, 9 March 2025, 12:00 AMDue: Sunday, 16 March 2025, 12:00 AM
-
-
Слоган File PDF
-
Неймінг File PDF
-
Opened: Sunday, 9 March 2025, 12:00 AMDue: Sunday, 16 March 2025, 12:00 AM
-
-
-
Лекція 7 File PDF
-
Opened: Sunday, 9 March 2025, 12:00 AMDue: Sunday, 16 March 2025, 12:00 AM
-
-
Форма підсумкового контролю:ЗАЛІК, метою якого є перевірка теоретичних знань здобувачів освіти (теоретична складова) та і їх практичних умінь і навичок (практична складова).
-
Завдання File PDF
-
Оцінка «Відмінно»:
Теоретична складова: студент відмінно знає теоретичний матеріал, проводить аргументовано доведення основних принципів, досконало розкриває зміст роботи копірайтера, демонструє знання, які отримані не лише з опрацювання основної, але й і додаткової літератури; здобувач освіти вдало здійснює аналіз ринку.
Практична складова: студент вміє підібрати тему та написати власний копірайтинговий текст, вміє самостійно знайти джерела інформації, грамотно та структуровано подають матеріал згідно відповідно до технічного завдання
Оцінка «Добре»:
Теоретична складова: студент знає теоретичний матеріал, може допускати неточності; вказує основні моменти; демонструє достатні знання, отримані з основної літератури; здобувач освіти здійснює аналіз навчального матеріалу та самостійно робить висновки.
Практична складова: студент самостійно може обрати тему, з можливими незначними помилками, допускає неточності у написанні тексту.
Оцінка «Задовільно»:
Теоретична складова: студент знає основи теоретичного матеріалу (на рівні правил, принципів, вимог, обов’язків, відповіді в основному правильні, але студент не здатен провести аналіз матеріалу та зробити висновки.
Практична складова: здобувач освіти вміє обрати тему «за зразком» та/або з допомогою викладача, з допомогою викладача структурує матеріал.
Оцінка «Незадовільно»:
Теоретична складова: студент відтворює незначну частину навчального матеріалу на рівні основних положень.
Практична складова: може з допомогою викладача писати прості матеріали.
-