Електронна бібліотека
Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все
М |
---|
Медіабізнес[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Основи медіабізнесу [Електронний ресурс] : підручник для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» / З. В. Григорова, О. А. Сухорукова, А. В. Кваско, Л. П. Шендерівська ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові дані (1 файл: 4,70 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 323 с. В підручнику «Основи медіабізнесу» наведена сутнісна характеристика медіаіндустрії та її «традиційних» і «новітніх» складових, окреслено особливості, що відрізняють медіаіндустрію від інших галузей економіки, представлена еволюція медіа та розвиток медіаіндустрії в сучасному інформаційному суспільстві, подана розгорнута характеристика ринкового середовища функціонування медіапідприємств та основних тенденцій його розвитку, окреслено особливості медіабізнесу та нормативно-правові умови його організації, висвітлено специфіку управління медійними підприємствами та здійснення ними маркетингової діяльності. Підручник рекомендується для студентів закладів вищої освіти, аспірантів, науковців, викладачів та фахівців, що працюють у медіаіндустрії. Основи бізнесу: навч. посібник [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Основи бізнесу: навч. посібник / В. Л. Дикань, І. В. Токмакова, В. О. Овчиннікова та ін. – Харків: УкрДУЗТ, 2018. 290 с., рис. 66, табл. 9. Навчальний посібник розкриває систему теоретичних і практичних знань у сфері організації та ведення бізнесу в Україні. В навчальному посібнику розглянуто значення бізнесу для економіки країни, надано загальну характеристику міжнародного бізнесу та викладено такі питання, як: теоретичні основи бізнесу; суб’єкти і об’єкти бізнесу; форми організації бізнесу в Україні; державне регулювання та підтримка малого, середнього й інноваційного бізнесу в Україні та ін. Вивчення кожного розділу навчального посібника супроводжується переліком питань для самоконтролю. Навчальний посібник може бути корисним студентам, викладачам, керівникам підприємств і організацій усіх форм власності, а також тим, хто прагне оволодіти економічними знаннями у сфері організації бізнесу. Психологія інновацій та реклами: навч. посібник [Друкований екземпляр знаходиться у бібліотеці коледжу] Закалик, Г. М. Психологія інновацій та реклами: навч. посібник / Г. М. Закалик, Н. В. Партико. Львів : Львівська політехніка, 2019. 248 с. Висвітлено психологію інновацій, проблеми психологічного сприйняття нововведень у суспільстві, форми та методи управління інноваційною діяльністю; викладено теоретичні аспекти психології реклами, зокрема радіореклами тощо. | |
МедіаграмотністьМедіакомпас: путівник професійного журналіста. [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Посібник з медіаграмотності. Київ: ГО "Інтерньюз: Україна", 2021, 32 с. Журналістика — одна з тих професій, якій потрібно вчитися все життя. Світ змінюється і нам потрібно пристосовуватись до нових викликів. Ще років десять тому для нас було зовсім непотрібним вміння верифікувати інформацію з соціальних мереж. Сьогодні соцмережі настільки інтегрувались в наше життя, що це мають бути базові навички для будь-якого журналіста, який не хоче поширювати фейки і недостовірну інформацію. Ще кілька років тому абсолютна більшість українських журналістів ніколи не думали, що прийдеться вчитись одягати бронежилет. А зараз нам критично знати, як висвітлювати збройні конфлікти. Адже навіть якщо ви не їздите безпосередньо на фронт — новини про ситуацію на окупованих територіях і «сірій» зоні, про вимушених переселенців і сім’ї військових і т.д. виникають постійно і зачіпають майже кожного журналіста. Професійна дискусія навколо дотримання журналістських стандартів і розміщення джинси (прихованої політичної чи комерційної реклами) триває вже довго, але крутиться лише в колі особливо стурбованих долею професії журналістів і медіа-експертів. Ми сподіваємося, що даний посібник дозволить залучити до цієї дискусії ширші кола журналістської спільноти. Ми віримо у високі ідеали і честь професії журналіста. Ми віримо, що постійне навчання і обговорення існуючих проблем української журналістики — правильний шлях для її розвитку. Впевнені, що цей посібник буде корисним як для журналістів-початківців, студентів, так і для вже практикуючих медійників, які хочуть освіжити власні знання зі стандартів та інших особливостей професійної діяльності. Медіаграмотність: Підручник для вчителів [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Медіаграмотність: Підручник для вчителів / Сінді Шейбе, Фейз Рогоу/ Перекл. з англ. С. Дьома; за загал. ред. В. Ф. Іванова, О. В. Волошенюк. К.: Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2017. 319 с. Підручник для вчителя «Медіаграмотність» сучасних американських медіапедагогів Сінді Шейбе і Фейз Рогоу являє собою сформований протягом останніх трьох з половиною десятиліть в США освітній підхід до викладення медіаграмотності. Цей підхід спирається на базові принципи медіаосвіти, зафіксовані в «Ключових принципах освіти з медіаграмотності» в США (NAMLE, 2007): дослідження, грамотність та інтегрованість. За допомогою цієї книжки українські медіапедагоги зможуть навчитися інтегрувати медіаграмотність у різноманітні освітні практики, знайдуть багато ідей щодо заходів і чимало прикладів повних модельних занять. Виготовлення цього підручника стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюс Нетворк. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Академії української преси та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Інтерньюс. [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Іванова Т. Медіаграмотність та критичне мислення в процесі викладання дисциплін комуні- каційного циклу: навчальний посібник / за загал. ред. В. Іванова. Київ: Центр вільної преси, 2024. 178 с. Посібник присвячений проблемі імплементації елементів медіаграмотності у предмети комунікаційного циклу в процесі професійної підготовки майбутніх фа- хівців закладів вищої освіти. Матеріали посібника будуть корисні викладачам журналістських дисциплін, PR та реклами. Методи та інтерактивні технології навчання сучасного студентства саме покоління screen-screen дозволять підвищити рівень мотивації студентів у процес їхньої фахової підготовки та майбутньої професійної діяльності. Посібник з медіаграмотності[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Іванова Т. Медіаграмотність та критичне мислення в процесі викладання дисциплін комунікаційного циклу: навчальний посібник / за загал. ред. В. Іванова. Київ: Центр вільної преси, 2024. 178 с. Посібник допоможе сформувати критичний погляд на події та факти; приборкати емоції, які часто заважають тверезо мислити; розрізняти наукові знання від псевдонауки, об’єктивну статистику від фейків; обережно ставитися до інформації з соцмереж; ідентифікувати ботів і тролів; зрозуміти, як працюють алгоритми Інтернету і як вони можуть впливати на вас; підвищити обізнаність у галузі цифрової безпеки тощо. Кожен розділ посібника присвячений одній навичці, якою необхідно володіти кожній людині в сучасну цифрову епоху. Медіаосвіта та медіаграмотність[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Медіаосвіта та медіаграмотність/Ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. Київ: Центр вільної преси, 2012. 352 с. | |
Медіаправо[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Еннан Р. Є. Медіаправо : навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти за першим (бакалаврським) рівнем спеціальності «Журналістика» / Р. Є. Еннан. - Одеса : НУ "ОЮА", 2020. - 50 с. DOI: 10.32837/11300.14907 У навчально-методичному посібнику містяться матеріали, що відповідають вимогам навчальної дисципліни «Медіаправо»: зміст навчальної дисципліни за темами лекцій та практичних занять, методичні рекомендації для підготовки до семінарських занять, завдання до самостійної роботи, теми для самостійного опрацювання, перелік нормативно-правових актів, роз’яснень, рекомендацій та узагальнень судової практики, перелік основної навчальної та навчально-методичної літератури рекомендованої для ознайомлення під час вивчення курсу, питання для перевірки знань з курсу, тестові завдання. Навчально-методичний посібник розрахований на студентів вищих навчальних закладів, для підготовки здобувачів вищої освіти за першим (бакалаврським) рівнем спеціальності «Журналістика». Права людини та масмедіа в Україні: збірник конспектів лекцій [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Права людини та масмедіа в Україні. Частина 3: Збірник конспектів лекцій / за ред. Виртосу І., Шендеровського К. Київ : Інститут журналістики, 2021. 354 с. Третя частина збірника лекцій «Права людини та масмедіа в Україні», як і перша (2018) та друга (2020), стане в нагоді викладацькій спільноті та студентству факультетів та кафедр журналістики. Нові лекційні теми – це нові можливості для вдосконалення журналістської освіти та саморегулювання медіапрацівників на цінностях прав людини. Це спеціальне видання підготовлено в межах реалізації спеціальної програми стажування та підвищення кваліфікації «Академія з прав людини для викладачів та викладачок журналістики». Погляди, висловлені в публікаціях, належать авторам і не обов’язково відображають позицію ініціаторів програми. Збірник загалом або окрему його частину (конспект лекції) може використати будь-який вищий навчальний заклад підготовки за журналістським фахом або будь-яка медіаорганізація для підвищення кваліфікації журналістів та журналісток, які в своїй роботі спираються на цінності прав людини. В електронному форматі тексти доступні на сторінці Ресурсного хабу Інституту журналістики «Права людини та медіадіяльність» за посиланням http://labs.journ.univ.kiev.ua/hrj/ Медіаправо : навчальний посібник [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Кодацька Н. О. Медіаправо : навчальний посібник Н. О. Кодацька, В. В. Філатов. Дніпро : УМСФ, 2024. 93 с. У навчальному посібнику: аналізуються фундаментальні принципи та положення медіаправа, а також його основні методи; розглядається правове регулювання основних видів діяльності та становище суб’єктів правовідносин у сфері медіа; досліджується питання ліцензування та реєстрації означених суб’єктів, а також питання юридичної відпові-дальності у сфері медіа. Рекомендовано студентам, аспірантам юридичних вищих навчальних закладів, а також навчальних закладів, які здійснюють підготовку журналістів і фахівців у сфері суспільних комунікацій. [Друкований екземпляр знаходиться у бібліотеці коледжу] Правові норми журналістики України: навч. посіб. / З. В. Галаджун, М.В. Колеснікова. Київ: Видавець ФОП Піча Ю.В., 2021. 248 с. У навчальному посібнику викладено історію зародження та розвитку феномену свободи слова, його межі та обмеження; багато уваги приділено явищу соціальної відповідальності, його концепціям, моделям існування та видам. Окремі розділи присвячено режиму доступу до інформації, захисту журналістських джерел, регулюванню інформаційних відносин у сфері масової інформації, особливостям трудових відносин у редакційних колективах, правовому регулюванню обігу інформації в Інтернет-мережі та інформаційним відносинам в сфері інтелектуальної власності, а також видам та підставам юридичної відповідальності журналіста, випадкам звільнення від відповідальності за поширення інформації з ознаками дифамації. Для студентів факультетів та відділень журналістики, журналістів- практиків та усіх, хто цікавиться правовим аспектом журналістської діяльності. | |
Медіатренди[Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Іоанна Н. Крецу, М. Гузун, Л. Василик Підручник з крос-медіа. Німеччина: Підручник з крос-медіа. Schiller Publishing Youse: Bonn / Germany Sibіu/ Romania. Sibіu, Strada Mitropoliei, 2015 Стрімкий розвиток техніки та інноваційних технологій в останню третину ХХ – перших десятиліттях ХХІ століття зумовив радикальні зміни у глобальній системі масових комунікацій. Сучасний світ стає цифровим і саме ця парадигма новітніх технологій пронизує нині усі сфери людської діяльності та суспільних відносин, формуючи новий «цифровий» спосіб життя. Системно перетворюючи усі сфери життя суспільства, вказана парадигма спричиняє конвергенцію засобів комунікації, включаючи в них окрім традиційних комп’ютерні пристрої, апаратуру для телекомунікаційного мовлення, оптоелектроніку та досягнення генної інженерії, а також об’єднання цих можливостей за допомогою спільної цифрової мови. Соціологія масової комунікації: тези лекцій і навчально-методичний комплекс [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Соціологія масової комунікації: тези лекцій і навчально-методичний комплекс. Електронний навчально-методичний посібник. Укладач: проф. Марʼян Житарюк. Львівський національний університет імені Івана Франка, Львів, 2024. 116 с. Посібник призначено для вивчення методологічного фундаменту соціології масової комунікації з метою пізнання суспільних процесів, розуміння складності та динаміки розвитку соціуму і соціокультурних груп, що допоможе майбутньому журналістові і журналісту-практику краще розуміти життя людей, соціальні процеси, національні інтереси, геополітичні виклики, а отже, сприятиме його професійному становленню. Розраховано на здобувачів спеціальності 061-Журналістика та всіх, кого цікавить соціологія масової комунікації. Сучасні медіакомунікативні технології: навчальний посібник [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Іващенко В.Л. Сучасні медіакомунікативні технології: навчальний посібник. Київ: ТОВ «Видавництво “Розумники”», 2021. 192 с. У навчальному посібнику подано теоретичний матеріал, питання для самоконтролю та підсумкового контролю, практичні завдання й завдання для поточного контролю, тести підсумкового контролю з дисципліни «Сучасні медіакомунікативні технології» для магістрів журналістських спеціальностей. Видання спрямоване: на формування у студентів системи знань про комунікації як соціальний феномен і технології як спосіб керування комунікативними процесами у вирішенні фахових завдань; на оволодіння базовим інструментарієм сучасних медіакомунікативних технологій; на вироблення навичок і умінь передбачати поведінку аудиторії на новий інформаційний продукт та використовувати набуті знання в практичній професійній діяльності. Для студентів та викладачів закладів вищої освіти. Інтернет-журналістика: комунікативні маркери: навчально-методичний посібник [Друкований екземпляр знаходиться у бібліотеці коледжу] Доценко А., Погребняк І. Інтернет-журналістика: комунікативні маркери: навчально-методичний посібник. Київ: ЦУЛ, 2023. 184 с. Навчально-методичний посібник призначений для студентів, які навчаються за спеціальністю "Журналістика". Подано загальні відомості про інтернет-журналістику, основні поняття комунікативних маркерів та класифікацій соціально-комунікаційних одиниць. Описано комунікацію в інтернеті загалом, а саме у блогосфері, соціальних мережах та у сфері функціонування аматорських медіа. [Друкований екземпляр знаходиться у бібліотеці коледжу] Квіт С. Масові комунікації. Друге видання, виправлене і доповнене. Київ: ВД «Києво-Могилянська академія», 2018. 352 с. Друге видання підручника С. Квіта «Масові комунікації» зосереджується на вивченні медіагалузі із залученням найновішого західного та українського досвіду. Зокрема розглядаються різноманітні теорії масових комунікацій, методи медіадосліджень. Особлива увага приділяється професії журналіста, новітнім українським революціям, медіареформам, журналістській освіті, новим медіа і глобальним викликам. Розглядаються такі феномени, як постправда, гібридна війна, фейкова медіареальність, а також діяльність фактчекінгових організацій і аналітичних центрів. До другого видання було додано низку популярних теорій масових комунікацій, серед яких теорії глокалізації, морального розмежування, медіатизації, також нормативні теорії: трьох моделей преси та модель журналістських цінностей. Підготовка цього видання стала можливою завдяки Могилянській школі журналістики, підтримці Програми наукових обмінів ім. Фулбрайта та співпраці зі Стенфордським університетом (США). Підручник призначений для студентів ЗВО, які навчаються за спеціальностями «журналістика», «соціологія», «політологія», а також для експертів і дослідників медіа. [Друкований екземпляр знаходиться у бібліотеці коледжу] Холод О.М. Комунікаційні технології : підручник / Холод О.М К. : ЦУЛ, 2023. 211 с. У підручнику подано основи комунікаційних технологій, їхню класифікацію, методологію і методику впровадження. Детально розглядаються основні поняття комунікаційних технологій, історія їхнього виникнення і формування провідних концепцій. Пропонується аналіз методологічних проблем комунікаційних технологій, серед яких – визначення діапазону та функцій технологій маніпуляції суспільства. Підлягають аналізу мутація та інмутація суспільства як концепції комунікаційних технологій і масовий характер інмутації суспільства. Розглядається класифікація прикладних соціально-комунікаційних технологій. Підручник призначено студентам, що навчаються за спеціальностями «журналістика», «міжнародна інформація», «соціологія», «політологія», «зв’язки з громадськістю», «рекламна справа». | |
Мистецтво інтерв’юІнтерв’ю у тележурналістиці : навчально-методичний посібник [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Цуріна Е. О. Інтерв’ю у тележурналістиці : навчально-методичний посібник для студентів зі спеціальності «Журналістика» / Е. О. Цуріна. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2021. 28 с. Видання містить пояснювальну записку, розширений тематичний план, рекомендації до практичних занять і виконання самостійних завдань, питання до іспиту, критерії оцінювання знань, список рекомендованої літератури та допоміжних інтернет-ресурсів. Навчально-методичний посібник відбиває основні положення навчального курсу «Інтерв’ю у тележурналістиці» та призначений для студентів зі спеціальності «Журналістика». Дослідницьке інтерв’ю : методичні рекомендації з організації та проведення дослідження [Електронний ресурс, що знаходиться у вільному доступі] Титаренко Д., Титаренко О. Дослідницьке інтерв’ю : методичні рекомендації з організації та проведення дослідження / Дмитро Титаренко, Оксана Титаренко ; [відп. за вип. О. Лісовий]. К. : ТОВ «Праймдрук», 2012. 40 с. У навчально-методичному виданні подано методичні рекомендації з організації та проведення дослідницького інтерв’ю. Розкрито зміст і призначення інтерв’ю, наведено практичні поради щодо моделей поведінки дослідника та респондента. Видання адресоване педагогічним працівникам загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, керівникам наукових відділень, учням МАН, спеціалістам, які займаються організацією науково-дослідницької діяльності обдарованих дітей і молоді. | |